Kupno auta z USA – zbiór najważniejszych informacji

Kupno auta z USA – zbiór najważniejszych informacji

Z roku na rok rośnie liczba osób, decydujących się na auto z zagranicy. Kuszą zwłaszcza te amerykańskie. Pojazd  z USA w dobrym stanie technicznym i małym przebiegiem można nabyć w atrakcyjnych cenach, zdecydowanie mniejszych niż w Polsce. Różnice cen potrafią sięgać nawet 30%. Jeśli myślisz o zmianie auta, to ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej znajdziesz wskazówki związane nabyciem auta z USA.

Auto z USA po szkodzie całkowitej

Rynek amerykańskich aut jest dość specyficzny. Przykładowo 90% aut z rynku amerykańskiego brało udział w poważnych kolizjach. Do Polski bardzo często trafiają po całkowitej szkodzie. W świetle amerykańskiego prawa nie nadają się do dalszego użytkowania. Jednak, jak mówi znane powiedzenie „Polak potrafi!”. Oczywiście zdarzają się auta, których status zakazuje dalszego użytku, a w praktyce po niskich kosztach może szybko je reanimować. Jak rozpoznać auto po szkodzie całkowitej? Po tym, że numer VIN takiego pojazdu nie będzie występować w żadnym systemie transportowym (NP. CEPiK). Jednak takie auto może zostawić pewne ślady w amerykańskich systemach tj. Carfax i Autocheck.

Różnice między autem amerykańskim a europejskim

Chcąc użytkować amerykańskie auto na polskich drogach, konieczne jest przystosowanie do polskiego prawa. Do przerobienia będą z pewnością światła. W rezultacie muszą one spełniać przepisy europejskie. W przypadku nieco starszych egzemplarzy koszt przerobienia oświetlenia może się kształtować na poziomie 3000 złotych. W przypadku najnowszych modeli luksusowych marek takich jak Lexus, BMW czy Mercedes koszt będzie jeszcze wyższy. Nabywając auto amerykańskie wyróżniające się rozbudowaną instalacją elektryczną, pamiętaj, że wszelkie modyfikacje powinny odbywać w ASO.

Na co warto zwrócić uwagę, nabywając auto z USA?

Jeśli patrzysz na aukcje usa samochody, to z pewnością nie raz były widoczne pewne różnice w stosunku do pojazdów europejskich. Przede wszystkim mowa o oświetleniu. Prawo amerykańskie nie wymaga tylnych lamp przeciwmgielnych. Z przodu natomiast samochody mają zastosowane reflektory symetryczne. Kierunkowskazy w amerykańskich pojazdach są czerwone, natomiast w krajach europejskich są barwy pomarańczowej. Taka różnica również musi zostać skorygowana w Polsce. Niestety w pojazdach wyższej półki problemem może być układ instalacji elektrycznych. Modyfikacje związane z oświetleniem są możliwe do realizacji dopiero po wymianie całego komputera pokładowego. W związku z tym decydując się na auto amerykańskie, trzeba się liczyć z poniesieniem ewentualnych kosztów dodatkowych.